recenze koncertu: U2-Joshua Tree Tour 2019-Mt Smart Stadium, listopad 8, 2019

U2 přinesl Joshua Tree Tour na Auckland Mt Smart Stadium včera v noci, slaví 1987 album a turné se stejným názvem a zároveň zvýšit jejich hypnotické rockové kouzlo prostřednictvím dechberoucích vizuálů a největší LED obrazovky s vysokým rozlišením, jaké kdy byly použity v putovní show.

existuje nevyslovené pravidlo hudební žurnalistiky o nezahrnování osobních příběhů do recenze, o zaměření na hudbu a výkon místo na sebe. Koneckonců, kdo chce číst o tom, kdy jste poprvé slyšeli album, nebo co to pro vás znamená, když jsou všechny hudební zážitky jedinečně Subjektivní pro každého z nás?

když mi bylo šest, Přestěhovala jsem se na Nový Zéland a cestou sem moje rodina navštívila Ameriku a během několika týdnů jsme projeli její velkou, rozlehlou krajinou. Vzpomínám si málo o cestě; Zkoušel jsem ranč dressing poprvé, koupil jsem baseballové karty, bojoval jsem na zadním sedadle auta se svými bratry, ale jedna vzpomínka, která se mnou vždy uvízla, opakovaně poslouchá album U2 z roku 1987, Joshua Tree.

při psaní o včerejším koncertu se zdálo, že toto je jediný způsob, jak začít tuto recenzi, protože všichni máme U2 paměť nebo zážitek, který je jedinečný pro nás a každého z nás sám; možná jste vrhli tisíc dospívajících slz s vámi nebo bez vás, strávili jste časné hodiny ranního zpěvu stále jsem nenašel to, co hledám v horní části vašich plic, nebo poslouchal nekonečné opakování krásného dne, když se léto zlomilo na začátku roku 2000.

ale právě v těchto jedinečných, individuálních a subjektivních zkušenostech kapely, jako je U2, nacházíme jako kolektivní publikum společné a vzájemné spojení: trvalý a nezapomenutelný dopad, který tato hudba učinila v různých bodech našeho života a ze stejného důvodu. Toto, nade vše, je to, co představovalo včerejší představení, zážitek, který se cítil sjednocený a slavný při oslavě všech krásných, srdcervoucí, soucitná a duše odhalující potenciální hudba může nabídnout světu a nadějným, ale odpojeným lidem, kteří v něm žijí.

nemá smysl přezkoumávat U2 na základě jejich hudebních zásluh; v tomto okamžiku jejich kariéry je vyprodaný Stadion buď očekávaně velkolepý a velkolepý, nebo ostudné zklamání. Včerejší koncert však v drtivé většině zapadá do první kategorie, zahajuje se tlumenými světly stadionu a jemnou stavbou celého měsíce, když se kapela objevila na pódiu skrz zvlněnou mlhu k řvoucímu uznání dychtivého davu.

Crimson lighting promočený stadion a pulsující podlaha dav jako kapela zahájila do neděle Krvavé neděle, s Bono oslovení davu a vyjádřil své přání, že ‚máme jeden z těch epických nocí rock‘ n ‚ roll, že jsme nikdy nezapomenu. Pusťte některé věci, a držte se ostatních, “ před sledováním Nového roku, špatný, a hrdost.

každý člen U2 má fenomenální jevištní přítomnost, která je často vyvolána pouze největšími a nejpůsobivějšími kapelami a nějak způsobuje, že čas stojí. Nekonečné charisma vůdce zpěváka, Bono, davové bubny Larryho Mullena Jr., oduševnělý, funky Basa Adama Claytona, a jedinečná rovnováha mezi vytí kytarou a jemnými klávesami The Edge dokázala zachytit mládí jejich rané práce a rafinovanou zralost jejich kombinovaného růstu jako kapely v průběhu let.

při pohledu po stadionu na moře fanoušků mávajících rukama, zpívajících nebo tleskajících v dokonale načasovaném souzvuku se to zdálo jako typ koncertu, na který si vzpomínáte, druh, o kterém mnozí tvrdí, že již neexistují, nebo jsou ztraceni v sépiově zbarvené paměti nostalgie 80.a 90. let. Tento pocit byl hnán domů dále, když skupina začala svou hlavní část setlistu, sekvenční představení stromu Joshua v celém rozsahu,což pro mě a mnoho dalších přítomných bylo vynikajícím hudebním snem.

když se kapela pohybovala tam, kde ulice nemají jméno, stále jsem nenašel to, co hledám, s tebou nebo bez tebe, A Bullet The Blue Sky, nová série podmanivých filmů původního fotografa Antona Corbijna, zaplavila filmové plátno za kapelou, protékala Death Valley a Zabriskie Point s výjimečnou jasností-včera večer U2 zvedla laťku pro velkolepá vystoupení pod širým nebem s nejpůsobivějším pódiovým nastavením, jaké jsem kdy viděl –

200-by-40-noha etapa byla základem pro dechberoucí 200-by-45-noha zakázkově postavený LED obrazovky za ním, skládající se z 1,040 jednotlivé video panely a táhnoucí se téměř po celé šířce stadionu, představovat stříbrný Joshua strom sahající do nebes výše. Z hlavního pódia, přistávací dráha a menší pódium byly navrženy tak, aby napodobovaly stín tohoto gigantického vizuálního středu, který kapela během koncertu plně využila a poskytla mnoha fanouškům v první řadě pohled a zážitek na celý život.

během pre-show turné jeviště, U2 kreativní ředitel a Show Designer, Willie Williams, diskutoval o tom, jak nejdůležitějším aspektem konstrukce obrazovky je zahrnutí na zakázku navržených konstrukčních nosníků, které poskytují neomezený pohled na obrazovku na celý stadion pozastavením osvětlení a Pa plošinu nad obrazovkou místo na stranu a před jevištěm. Pro fanoušky umístěné kdekoli na stadionu, to nabídlo příležitost být svědkem U2 v křišťálově čisté přesnosti, magicky překlenout propast mezi umělcem a publikem, aby poskytl zcela stejný a sdílený zážitek.

představení One Tree Hill bylo věnováno pozdnímu Novozélanďanovi píseň byla napsána Bonem jako pocta Gregu Carrollovi s blízkým přítelem a obrazem U2 roadie prezentovaným na obrazovce v celém čísle. V návaznosti na konečné pořadové číslo matek zmizelých s andělem z Harlemu, dav byl zpracován na přídavek s osmi písněmi s malým výběrem jejich nejslavnějších největších hitů-tkaní silné energie elevací a vertigem, než vizuální efekty vázající kouzlo a výkon magického muže ještě lepší než skutečná věc vnesly do setu živou a hravou energii.

davem nasáklé duhové Technicolorové představení každé lámající se vlny předcházelo krásnému dni, než poslední tři písně noci ukázaly závazek kapely šířit prostřednictvím své hudby životně důležité sociální povědomí.

Ultra Violet (Light My Way) představoval rolování vizuální montáž průkopnických žen v celé historii na podporu jedné organizace chudoba je sexistická kampaň, s obrazy Mary Wollstonecraft, Sojourner Truth, a Kate Sheppard míchání s Pussy Riot, indické, UK, americké a japonské sufražetky, vedle Helen Clark, Jane Goodall, Jacinda Ardern, Yusra Mardini a Greta Thunberg, abychom jmenovali jen některé.

kapela uzavřela s vhodným představením Love is Bigger Than Anything in its Way, než přednesla závěrečné, srdcervoucí a emotivní poctové představení One, věnující finále obětem přestřelek v mešitě 15. března v Christchurch, protože každé ze jmen zesnulých začalo pomalu mizet na obrazovce za sebou, shromážděné nad symbolem zelené hvězdy a půlměsíce islámu a muslimské komunity.

a to bylo nakonec to, o čem tato show byla-ne o natahování marnosti nebo o komplikovaném koncertu kvůli penězům – ale o poskytnutí světu připomenutí těch život měnících a povznášejících okamžiků, které jejich hudba přinesla po celý náš život. Za připomenutí, že ve světě nepředstavitelné temnoty je moře jiskřivého, osvětlujícího světla. Byl to zážitek, který, na povrchu, byl technologickým a hudebním mistrovským dílem jedné z největších světových kapel, ale ve svém srdci, líčil poselství naděje a krásy ve složitém a matoucím světě, který se tak často zdá, že chybí oba tyto životně důležité, lidské prvky.

s 3 miliony fanoušků, kteří byli svědky turné Joshua Tree v letech 2017 až 2019, přináší toto nejnovější turné toto silné poselství inkluzivity a propojenosti s dokonalou přesností tónu-že jsme, navzdory našim různým přesvědčením a divoce odlišným životům a zkušenostem, všichni jeden. Jeden druh, schopný ocenit a sdílet jednu jednotnou a intenzivně krásnou lásku k jedné kapele, i když jen na jednu noc – což z tohoto představení učinilo tak krásně originální, že na to nikdy nezapomenu.

~Oxford Lamoureaux

kliknutím zobrazíte celou galerii fotografií U2 pořízených Ivanem Karczewským

Noel Gallagher ‚ s High Flying Birds

U2 Setlist

Intro-celý měsíc
neděle Krvavá neděle
Nový Rok
Bad
Pride
kde ulice nemají jméno
stále jsem nenašel to, co hledám
s vámi nebo bez vás
Bullet modrá obloha
běží, aby se zastavil
Red Hill Mining Town
v Božím městě Země
výlet přes vaše dráty
jeden strom kopec
Exit
matky zmizelého
Anděl Harlem

Encore
Nadmořská výška
Vertigo
ještě lepší než skutečná věc
každá zlomová vlna
krásný den
Ultra Violet (Light My Way)
láska je větší než cokoli jiného v cestě
jeden

• O
  • poslední příspěvky
Oxford Lamoureaux
Oxford Lamoureaux je spisovatel žijící v Aucklandu na Novém Zélandu. Je autorem tří románů a jedné básnické sbírky a v současné době píše pro 13. patro jako hudební a filmový recenzent. Jeho největší slabinou jsou barevné vinylové desky a jeho vinným potěšením jsou kýčovité béčkové horory.

Oxford Lamoureaux