„Hillbilly Elegy” recenzie: Amy Adams și Glenn Close acționează cu Flamboyance de acasă în adaptarea altfel prea sigură a lui Ron Howard

” nu a început cu ea.”Acesta este cel mai pătrunzător lucru spus despre Bev (Amy Adams), trenwreck maternă amețit care face viața tuturor mizerabil în Ron Howard „Hillbilly Elegy.”Bev este un parazit, un dependent, un narcisist și un utilizator disperat al altora, în special al propriei familii. Într-un cuvânt, e un dezastru. Fiul ei, J. D. (Gabriel Basso), urmează Facultatea de Drept Yale și este în mijlocul audițiilor pentru un stagiu de vară, dar acum trebuie să se întoarcă în Middletown, Ohio, apele din Midwestern din care provine și să sară prin cercuri pentru a-și duce mama la reabilitare. El plătește factura pentru o ședere de o săptămână pe patru cărți de credit, doar pentru a afla că Bev nu are nici un interes în a merge la dezintoxicare. O fostă asistentă medicală care și-a distrus cariera când a patinat cu role, înaltă ca un zmeu, prin coridoarele unui spital, a tras heroină și pare să se prăbușească repede. Ea nu vrea ajutor; ar prefera să fiarbă în sucul ei toxic de furie și autocompătimire. Dar nu, nu a început cu ea. Are vreodată?

„Hillbilly Elegy,” o adaptare a memoriilor lui J. D. Vance din 2016, este despre o familie extinsă împotmolită în disfuncție, deși motivul pentru care cartea a devenit un bestseller numărul unu este că ne-a dus pe tărâmul a ceva mult mai exotic decât simpla disfuncție. Bev Vance și familia ei provin din județul Breathitt, Kentucky, iar cartea a fost o scufundare profundă în mistica Appalachiei — valorile din țară ale tradiției și loialității, dar și sărăcia, violența și dependența, abuzul și dezintegrarea socială care au fost acceptate, mult prea ușor, ca parte a acelei moșteniri. „Hillbilly Elegy”, cu alte cuvinte, a fost o radiografie primară în sufletul țării Trump (sau, cel puțin, o parte centrală a acesteia), iar apelul cărții este că a prezentat acea cultură într-un mod care a fost atât voyeurist, cât și intim. „Pasul dreapta sus,” se părea să fie spunând. Iată ce experiența modernă hillbilly American este într-adevăr despre: bun, rău, și regiune înapoiată urât.

„Hillbilly Elegy” — filmul — este una dintre acele drame realizate de Ron Howard care este atras, cel puțin în teorie, la materiale edgy. Băutură grea, violență domestică, sinucidere, răutate de jur împrejur. Filmul este o telenovelă gotică americană, construită pentru a prezenta flamboyanța înjurată a unor personaje precum Mamaw (Glenn Close), bunica cu gură spurcată, rea ca un șarpe cu clopoței, care l-a crescut pe J. D. (cu pielea ei pătată, ochelarii supradimensionați și încruntarea neclintită, este Ca Ma Barker întâlnește Madea lui Tyler Perry întâlnește bunicul lui Paul în „a Hard Day ‘s Night”) și Bev, care este dependentul tău de bază, de zi cu zi din clasa muncitoare și ratatul care se urăște de sine-o femeie care își poartă disperarea pe fața ei păstoasă și umflată. Ai putea spune altfel, desigur, și să spui că Glenn Close și Amy Adams, într-un film ca acesta, sunt toți urâți pentru prim-planurile lor Oscar. Este actoria-ca-transformare-în-Uman-Troll școală. Cu excepția faptului că actorii, în acest caz, au lovit note adevărate. Ei comunică agonia interioară a ceea ce simte a fi „ea” în „nu a început cu ea.”

cartea a decolat exact când Trump a preluat funcția. Filmul, care vine la sfârșitul domniei sale, s-ar fi putut simți (fără niciun joc de cuvinte intenționat) ca o eliberare: o poveste de viață adevărată care ia inima Appalachiană a întunericului și o dezvăluie. Cu excepția faptului că există un defect ciudat, bland în centrul acestei adaptări. Ron Howard știe să flirteze cu edge, dar este atras, prin temperament, de vindecare și grație, de urgența oamenilor care au intenții bune. Adaptat de scenaristul Vanessa Taylor, care cowrote „the Shape of Water”,” Hillbilly Elegy ” se uită la personajele sale yokel înșurubate-up din exterior în, dar este cel mai confortabil de echitatie, împreună cu J. D., care, în cartea a fost lupta cu propria moștenire psihologică și emoțională, dar care, în filmul doar vine off ca un mare, urs, bucată sănătoasă de intenții bune — un tânăr care este sufletul decenței blocat într-un făcut-pentru-TV „mama mea a fost un drogat!”melodrama.

cum a făcut J. D. gheara drumul său de la Middletown la Yale? Nu suntem pe deplin siguri, deși știm că a ajuns acolo și că are o iubită indiană inteligentă din punct de vedere sufletesc, Usha (Freida Pinto), care îi este devotată, așa că nu există prea mult suspans dacă și-a dat seama cum să-și depășească trecutul. Filmul continuă să se întoarcă la J. D. Ca adolescent la mijlocul anilor’90, unde a jucat ca un geek Saturnin de Owen Asztalos. Dar aceste părți ale filmului au un didacticism de schițe. J. D., Se sugerează, se pierde pentru că mama lui zboară de la un bărbat la altul; când se căsătorește dintr-un capriciu, el se termină cu un frate vitreg delincvent Drogat. O scenă sau două mai târziu, el a căzut el însuși în delincvență, o transformare care este mai puțin decât convingătoare, deși înrădăcinează partea răscumpărătoare a filmului buddy-movie a filmului, când J. D. se mută cu Mamaw, care locuiește în bloc în Middletown.

ea devine antrenorul său de viață dur-dragoste, și face misiunea ei de a seta băiat drept. Poate că este o bunică bătrână urâtă care se îmbracă în pulovere care o fac să pară că a fost tricotată chiar în ele, dar are disciplină. Ca să nu mai vorbim de o linie colorată urâtă pentru fiecare ocazie. Când spune „pupă-mi fundul roșu rubiniu”, nu este o insultă — pentru ea, este o declarație de bucurie. Și nu o face să înceapă cu generalizări etnice scandaloase. Amerindieni? „Se numesc indieni”, explică Mamaw. „Ca indienii Cleveland. Și ei nu știu mai mult decât alți oameni. Nu sunt magice doar pentru că nu au microunde.”Mesajul este că dintr-o inimă atât de grea vine o iubire suficient de severă pentru a se vindeca.

atâta timp cât Close acționează o furtună demnă de premii (performanța ei este de fapt destul de meticuloasă), „Hillbilly Elegy” nu este niciodată mai puțin decât în viață. Adams face unele showpiece care acționează de propria ei, dar la fel de abil ca performanța ei este, ea nu ne ajunge să se uite la Bev cu milă și teroare. Ceea ce ar trebui să simțim este, „acolo, dar pentru harul lui Dumnezeu du-te I.” În schimb ne gândim, „Slavă Domnului că nu cunosc această persoană.”J. D.-ul lui Gabriel Basso, pe de altă parte, este atât de plăcut încât soarta sufletului său nu pare niciodată în joc. Poporul său poate fi bântuit de demonii din Appalachia, dar el vine ca un yuppie a cărui viață s-a redus la: vor sta acei demoni în calea carierei mele? Nu și dacă el nu-i lasă. Aceasta nu este chiar dramă — este o terapie care se simte bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.