recenzie Concert: U2-turul Joshua Tree 2019-Stadionul Mt Smart, noiembrie 8, 2019

U2 a adus turneul Joshua Tree la Stadionul Mt Smart Din Auckland aseară, sărbătorind albumul din 1987 și turneul cu același nume, în timp ce își ridică magia rock hipnotică prin imagini uluitoare și cel mai mare ecran LED de înaltă rezoluție folosit vreodată într-un spectacol turistic.

există o regulă nerostită a jurnalismului muzical despre a nu include povești personale într-o recenzie, despre a pune accentul pe muzică și performanță în loc de tine. La urma urmei, cine vrea să citească despre prima dată când ai auzit un album sau ce înseamnă pentru tine, când toate experiențele muzicale sunt în mod unic subiective pentru fiecare dintre noi?

m-am mutat în Noua Zeelandă când aveam șase ani și, pe drum încoace, familia mea a vizitat America și am străbătut peisajul său vast și vast pe parcursul a câteva săptămâni. Îmi amintesc puțin despre călătorie; Am încercat să mă îmbrac pentru prima dată, am cumpărat cărți de baseball, m-am luptat pe bancheta din spate a mașinii cu frații mei, dar o amintire care mi-a rămas mereu este să ascult în mod repetat albumul U2 din 1987, The Joshua Tree.

în scris despre concertul de aseară, aceasta părea singura modalitate de a începe această recenzie, pentru că toți avem o memorie sau o experiență U2 care este unică pentru noi și pentru fiecare dintre noi singuri; poate că ai vărsat o mie de lacrimi Adolescente cu sau fără tine, ai petrecut primele ore ale dimineții cântând încă nu am găsit ceea ce caut în vârful plămânilor tăi sau ai ascultat repetări nesfârșite ale unei zile frumoase, pe măsură ce vara s-a rupt la începutul anilor 2000.

dar în aceste experiențe unice, individuale și subiective ale unei trupe ca U2, noi, ca public colectiv, găsim o legătură comună și reciprocă: impactul durabil și memorabil pe care această Muzică l-a făcut în diferite momente din viața noastră și din La fel de multe motive. Aceasta, mai presus de toate, este ceea ce a reprezentat performanța de aseară, o experiență care s-a simțit unificată și glorioasă în celebrarea tuturor frumoaselor, sfâșietoare, pline de compasiune și potențial de baring al sufletului pe care muzica le poate oferi lumii și oamenilor plini de speranță, dar deconectați care trăiesc în ea.

nu are rost să revizuim U2 pe baza meritelor lor muzicale; în acest moment al carierei lor, un spectacol sold-out pe stadion este fie așteptat magnific și spectaculos, fie o dezamăgire rușinoasă. Cu toate acestea, concertul de aseară s-a încadrat copleșitor în prima categorie, deschizându-se cu lumini de stadion estompate și o construcție blândă a întregii luni, pe măsură ce trupa a apărut pe scenă prin ceață rulantă, spre aprecierea urlătoare a mulțimii dornice.

Crimson lighting a udat stadionul și mulțimea pulsantă de pe podea în timp ce trupa s-a lansat în Sunday Bloody Sunday, Bono adresându-se mulțimii și exprimându-și dorința ca ‘avem una dintre acele nopți epice de rock ‘n’ roll pe care nu le uităm niciodată. Renunță la unele lucruri și ține-te de altele,’ înainte de a urma cu ziua de Anul Nou, rău și mândrie.

fiecare membru al U2 are o prezență scenică fenomenală, care este adesea provocată doar de cele mai mari și mai impactante trupe și, într-un fel, face ca timpul să stea nemișcat. Carisma infinită a liderului singer, Bono, tobe de control al mulțimii Larry Mullen Jr., soulful, basul funky al lui Adam Clayton și echilibrul unic între chitara urlătoare și cheile delicate ale The Edge au reușit să surprindă tinerețea muncii lor timpurii și maturitatea rafinată a creșterii lor combinate ca trupă de-a lungul anilor.

privind în jurul stadionului la o mare de fani fluturând brațele, cântând sau aplaudând la unison perfect temporizat, acest lucru părea genul de concert despre care vă amintiți, genul despre care mulți susțin că nu mai există sau sunt pierduți într-o amintire colorată de sepia a nostalgiei anilor 80 și 90. Acest sentiment a fost condus acasă mai departe ca grupul a început porțiunea lor principală a setlist, o performanță secvențială a Joshua Tree în întregime, care pentru mine și mulți alții prezenți a fost un vis muzical rafinat-devenit realitate.

pe măsură ce trupa se deplasa pe unde străzile nu au nume, încă nu am găsit ceea ce caut, cu sau fără tine, și Bullet the Blue Sky, o nouă serie de filme captivante ale fotografului cu înregistrări originale, Anton Corbijn, inundate pe ecranul cinematografic din spatele trupei, curgând peste Valea Morții și Zabriskie Point cu o claritate excepțională-aseară U2 a ridicat ștacheta pentru spectacole grandioase în aer liber, cu cea mai impresionantă configurație scenică la care am asistat vreodată.

o etapă de 200 pe 40 de picioare a fost fundamentul pentru ecranul LED personalizat de 200 pe 45 de picioare din spatele acestuia, format din 1.040 de panouri video individuale și care se întinde aproape pe întreaga lățime a stadionului, cu un copac de argint Joshua care se extinde în cerurile de deasupra. De pe scena principală, o pistă și o scenă mai mică au fost concepute pentru a imita o umbră a acestei Piese centrale vizuale gigantice, pe care trupa a folosit-o în avantajul lor pe tot parcursul concertului, oferind multor fani din primul rând vederea și experiența unei vieți.

în timpul unui tur de pre-spectacol al scenei, directorul creativ și designerul de spectacole U2, Willie Williams, a discutat despre modul în care cel mai crucial aspect al construcției ecranului este includerea grinzilor structurale proiectate la comandă, care oferă o vedere neobstrucționată a ecranului către întregul stadion prin suspendarea iluminatului și a platformei PA deasupra ecranului în loc de lateral și în fața scenei. Pentru fanii aflați oriunde pe stadion, acest lucru a oferit posibilitatea de a asista la U2 în precizie cristalină, reducând Magic decalajul dintre interpret și public pentru a oferi o experiență complet egală și împărtășită.

un spectacol de One Tree Hill a fost dedicat regretatului neozeelandez piesa a fost scrisă de Bono ca un tribut adus, Greg Carroll, cu prietenul apropiat și imaginea U2 roadie prezentate pe ecran pe tot parcursul numărului. În urma numărului secvențial final al mamelor dispărute cu Angel of Harlem, mulțimea a fost tratată cu un bis de opt melodii, cu o mică selecție a celor mai faimoase hituri ale lor-țesând energie puternică prin elevație și vertij înainte de vizualele care leagă vraja și performanța magic – man De chiar mai bine decât adevăratul lucru injectat energie vibrantă și jucăușă în set.

un spectacol curcubeu-Technicolor plin de mulțime a fiecărui val de rupere a precedat ziua frumoasă, înainte ca ultimele trei melodii ale nopții să arate angajamentul trupei de a răspândi conștientizarea socială vitală prin muzica lor.

Ultra Violet (Light My Way) a prezentat un montaj vizual derulant al femeilor pioniere de-a lungul istoriei în sprijinul campaniei one organisation ‘ s Poverty Is Sexist, cu imagini cu Mary Wollstonecraft, Sojourner Truth și Kate Sheppard amestecându-se cu sufragete Pussy Riot, indiene, britanice, americane și japoneze, alături de Helen Clark, Jane Goodall, Jacinda Ardern, Yusra Mardini și Greta Thunberg, pentru a numi doar câteva.

trupa s-a închis cu un spectacol potrivit Love is Bigger Than Anything In its Way, înainte de a oferi un ultim, emoționant și emoționant omagiu al unuia, dedicând finalul victimelor împușcăturilor din Moscheea Christchurch din 15 martie, pe măsură ce fiecare dintre numele celor plecați a început să se estompeze încet în vedere pe ecranul din spate, adunat peste simbolul verde stea și semilună al Islamului și al comunității musulmane.

și, în cele din urmă, despre asta a fost vorba în acest spectacol – nu despre întinderea vanității sau organizarea unui concert elaborat de dragul banilor, ci pentru a oferi lumii un memento al acelor momente de schimbare a vieții și înălțătoare pe care muzica lor le-a adus de-a lungul vieții noastre. Pentru că ne amintește că există o mare de lumină strălucitoare, iluminatoare într-o lume de întuneric inimaginabil. A fost o experiență care, la suprafață, a fost o capodoperă tehnologică și muzicală a uneia dintre cele mai mari trupe din lume, dar în centrul ei, a reprezentat un mesaj de speranță și frumusețe într-o lume complicată și confuză care pare atât de des absentă din ambele elemente vitale, umane.

cu 3 milioane de fani care asistă la turneul Joshua Tree între 2017 și 2019, acest ultim turneu oferă acel mesaj puternic de incluziune și conectare cu ton-precizie perfectă – că suntem, în ciuda convingerilor noastre diferite și a vieților și experiențelor extrem de diferite, toți unul. O singură specie, capabilă să aprecieze și să împărtășească o dragoste unificată și intens frumoasă pentru o singură trupă, chiar dacă doar pentru o singură noapte – ceea ce a făcut din aceasta un spectacol atât de frumos autentic, încât este unul pe care nu îl voi uita niciodată.

~Oxford Lamoureaux

Click pentru a vedea o galerie completă de fotografii U2 împușcat de Ivan Karczewski

păsările zburătoare înalte ale lui Noel Gallagher

Setlist U2

Intro – întreaga lună
duminică Bloody Sunday
ziua de Anul Nou
Bad
Pride
în cazul în care străzile nu au nici un nume
încă nu am găsit ceea ce caut
cu sau fără tine
Bullet cerul albastru
Rularea să stea încă
Red Hill Mining Town
în Dumnezeu Țară
excursie prin fire
un copac deal
ieșire
mamele dispărut
înger de Harlem

Encore
elevație
vertij
chiar mai bine decât un lucru real
fiecare val de rupere
zi frumoasa
Ultra Violet (Lumina calea mea)
Dragostea este mai mare decât orice în felul său
unu

• despre
  • ultimele postări
Oxford Lamoureaux
Oxford Lamoureaux este un scriitor care locuiește în Auckland, Noua Zeelandă. Este autorul a trei romane și a unei colecții de poezie, iar în prezent scrie pentru Etajul 13 ca recenzent de muzică și film. Cea mai mare slăbiciune a sa este discurile de vinil colorate, iar plăcerea sa vinovată este filmele de groază B-movie.

Oxford Lamoureaux
ultimele postări de Oxford Lamoureaux (vezi toate)
  • recenzie de Film: Cosmic Sin, Regia Edward Drake-9 martie 2021